1. Een veeleisende branch
Een schip wordt in Nederland niet snel goedgekeurd. Voordat ze mogen varen met jou aan boord, moeten ze aan een hele reeks eisen voldoen. Hier wordt streng op toegezien met een certificaat als bewijs. Twijfel je? Vraag dus om hun certificaat!
2. De juiste middelen
Door deze strenge eisen zijn er altijd voldoende middelen aan boord om je te helpen in geval van nood. Denk aan EHBO middelen om je te verbinden of op te lappen, blusapparaten om je niet in vuur en vlam te zetten en boten en vesten om je te redden in geval van nood.
3. De reddende engels
De bemanning is ontzettend goed getraind. Bel dus ook geen 112, maar loop direct naar iemand van de crew. Zij weten precies wat ze moeten doen en hoe te handelen als er iets met jou of een bekende aan de hand is. Geen zorgen!
4. Tegen een stootje kunnen
Schepen worden op zeer hoog niveau gebouwd en kunnen dus zeker tegen een stootje. Door de inrichting van de schepen kan jij dat ook. Deze moet voldoen aan hele strenge eisen waardoor je je niet snel kan stoten en er in geval van brand niet gelijk een vuurzee ontstaat.
5. Altijd in evenwicht
Als je vaart in Nederland en Duitsland zal je niet snel op een boot staan die overvol is. Een over beladen schip is uit den boze en de bemanning, zo verantwoordelijk als deze is, zal er dus altijd op toezien dat er niet meer gasten dan toegestaan aan boord zijn.